Getalgebied 100

logo Rekenmaatjes

cursus Maatje 100

Tijdens het rekenen tot 100 wordt het getalbegrip formeler, wordt afstand genomen van getallen en schiet de telstrategie tekort om tot antwoorden te komen. Het komt nu méér en méér aan op het gevoel voor inhoud en structuur.

In dit domein worden cruciale stappen gezet in de formalisering.

Dit Maatje is direct toepasbaar!

groep (3),4,5

Getalgebied 100.

Het rekenen tot 100 is de ultieme basis voor het rekenen in het basisonderwijs! 

Veel leerlingen krijgen dat niet onder de knie!

Problemen die we tegenkomen:

  • het omkeren van getallen
  • slecht beklijven van automatisering
  • niet komen tot effectieve strategieën
  • onvoldoende inzicht in getalstructuur
  • de sprong over het tiental
  • getalwaarde/positiewaarde
  • vast blijven houden aan materiaal
  • het blijven tellen

De workshop.

Samen wordt doordacht hoe je bij de leerlingen fundamenten ontwikkelt en hoe je de leerlingen spelenderwijs tot inzicht en automatisering brengt.

Met krachtige leertrajecten, leermiddelen en praktische tips krijg je concrete gereedschappen om een stevige basis te leggen voor het rekenen tot 100.

Met deze cursus kun jij je onderwijs effectiever en aantrekkelijker maken.
De volgende dag al!


ape met slagng

Pluspunten:

  • Compacte theoretische verdieping.
  • Zeer uitgebreid materiaalpakket t.w.v. €175,-
  • Je kunt direct de volgende dag aan de slag!

  • Het proces van formalisering vertaald naar de praktijk.
  • Kom boven de stof én de methode te staan!
  • Gelaagdheid in je rekenonderwijs aanbrengen

Sommen maken is slechts het
topje van de ijsberg.

logo cursus Maatje 100

Data workshops
schooljaar ’24 – ’25

DATAtijdstipLOCATIE
dinsdag 15 okt. – 29 okt. – 12 nov. 202416.00 tot 19.30 uurRegio Tilburg-Breda. Locatie volgt. Locatie kan in overleg.

Er wordt gezorgd voor een broodjesmaaltijd.

Kosten € 695,- exclusief b.t.w. per deelnemer

Dit bedrag is inclusief een bijpassend leermiddelenpakket ter waarde van € 175,-.

Ik wilde mijn eigen rekenonderwijs veranderen, maar had te weinig tools. Daar is nu een basis voor gelegd.
Ik kan mijn rekenonderwijs meer fundament geven.


Noor de Vleeschhouwer
leerkracht

cursist tijdens workshop.

Contact