Hallo en Welkom,
Bij de afdeling Rekenmaatjes kun je terecht voor workshops en cursussen.
De Rekenmaatjes staan bekend om hun praktische insteek.
Wij kijken verder dan de som en vertalen theoretische inzichten naar jouw klaspraktijk.
Wat wordt jouw maatje?
Ben jij ook een leerkracht die vaak mispakt op concreet materiaal, dat direct toepasbaar is in de praktijk?
Dan zijn de Rekenmaatjes iets voor jou!
Wij hebben trainingen ontwikkeld waarin materialen bijzondere aandacht krijgen, waarin kennis wordt verankerd, zodat er begrip ontstaat én dat kennis blijft hangen. Oók op het gebied van automatiseren.
Wij vertalen theoretische inzichten naar jouw klaspraktijk. Denk hierbij aan het handelingsmodel, drieslagmodel en ijsbergdidactiek.
De Rekenmaatjes worden gewaardeerd om de compacte theoretische verdieping én het praktische karakter.
Meteen toepasbaar!
Een leerkracht die zelf plezier beleeft aan het geven van rekenonderwijs draagt dit over op leerlingen en collega’s.
Klik op onderstaande rekenworkshop of cursus.
Welk Maatje past bij jou?
Locatie kan in overleg.
Onze workshops
Automatiseren gaat niet automatisch.
Automatiseer vanaf nu op 4 niveaus, niet alleen op somniveau. Stel je eigen Rekenstraatjespakket samen.
groep: 1 t/m 8.
Vermenigvuldigen is meer dan antwoord geven op een som.
Investeren in vermenigvuldigen is ook investeren in delen, breuken, procenten en verhoudingen.
groep: 4,5,6
De Getallenslang; de getallenlijn opbouwen vanuit spel.
Wat start als een spel om de telrij te verkennen, groeit uit tot een leertraject waarmee het rekenen op de lege getallenlijn wordt doorgrond.
groep: 3,4,5
De Rekentafel; hiermee heb je ‘goud’ in handen!
Met de Rekentafel leren vrijwel alle kinderen rekenen met inzicht tot 100 …. tot 1000!
groep: (3),4,5,(6)
Van goud tot geld; geldrekenen zonder verwarring.
Geld is niet weg te denken in ons dagelijks leven.
Aan ons de taak om te zorgen voor gefundeerd begrip.
groep: 4,5,6
Onze cursussen
Getalgebied 10-20
Getalbegrip ontstaat niet (alleen) door het maken van sommen.
Het gaat om het vullen van begrippen, ervaringen opdoen en structuren doorzien.
groep: (2),3,4
Getalgebied 100
Het rekenen tot 100 is de ultieme basis voor het rekenen in het basisonderwijs!
Veel leerlingen krijgen dat niet onder de knie!
groep: (3),4,5